Srednja Bistrica 49b
9232 Črenšovci
V tednu od 26.2. do 4.3. smo 2 učenki in 2 učitelja obiskali partnersko šolo IES Barbara de Braganza v Badajozu v Španiji, kjer smo izvedli predzadnjo mobilnost projekta Živa kultura – digitalna soba pobega. Skupaj s partnerji iz Finske, Madžarske, Češke, Estonije ter domačini smo se udeležili srečanja z naslovom Miti in legende dežele Extremadura, kjer leži Badajoz. Rdeča nit in osrednja točka srečanja je bilo spoznavanje španske kulturne in naravne dediščine, ki so jo gostoljubni domačini prikazali v prenovljeni in sodobni podobi v obliki številnih digitalnih vsebin, kot je bila digitalna soba pobega na temo njihovih lokalnih mitov in pripovedk, nastalih skozi stoletja, različne interaktivne vsebine, ki s QR kodami, spletnimi kvizi in spletnimi stranmi predstavljajo dediščino na inovativen ter zabaven način.
Osrednji lik tedna in njihove zgodbe je Jarramplas, prispodoba zlobe, ki ga v kraju Piornal vsako leto v času pusta preganjajo in kličejo na pomoč dobre sile. Kraj Piornal ima samo 1500 prebivalcev, s svojimi povorkami, pustnimi karnevali in spremljajočimi dogodki pa je svetovno znan. V tednu v Španiji smo udeleženci obiskali zgodovinski spomenik in kraj Trujillo z veličastnim gradom, v katerem je živel sloviti osvajalec Južne Amerike Francisco Pizzaro, srednjeveško utrdbo Plasencio z mogočno katedralo, narodni park Monfrague z zaščiteno naravo in znamenitimi jastrebi, skozi katerega se vije reka Tajo, si ogledali slikoviti meander Meandro del Melero, spoznavali samoten in izoliran način življenja vasic v zaledju Extremadure, kjer so se prebivalci na težko dostopnih krajih znašli po svoje in skozi zgodovino vzpostavili svojevrstno sožitje z naravo, ki jim je dajala trdo prigaran kruh, danes pa so turistično znani in zelo obiskani. Nekaj časa smo v tem tednu preživeli tudi na srednji šoli, kjer poučuje 60 učiteljev, obiskuje pa jo slabih 600 učencev od 12. do 18. leta starosti.
Med drugim smo bili priča številnim kulturnim dejavnostim, kjer so se skozi ples in petje ter igro predstavili domači učenci in učitelji, delavnici robotike in elektronike, kjer so nam domačini predstavili svoj projekt za namakanje suhih obdelovalnih površin, tekmovali smo v dirki LED lučk, prisostvovali učenju tujega jezika skozi pripovedovanje zgodb, prisluhnili predavanju nekdanjega učitelja na tej šoli, ki je razvil prvo računalniško igro v Španiji v 80-ih letih, odigrali zahtevno spletno sobo pobega, prisluhnili zgodovinskemu razvoju kraja Badajoz in si ogledali uro pravljičnega pouka, ki je namenjen vzgoji v duhu enakopravnosti in enakosti. Teden je minil veliko prehitro, ob slovesu so tekle solze, vsekakor pa je pustil globok vtis v vseh udeležencih in znova potrdil globok pomen programov Erasmus+, ki vedno znova dokazuje svojo povezovalno moč in moč poglabljanja razumevanja ter prijateljstva med različnimi narodi in kulturami v Evropi.