Srednja Bistrica 49b
9232 Črenšovci
O vpisu, ki ga navadno izvedemo meseca marca ali aprila, vas obveščamo preko šolske spletne strani, na internem TV kanalu, s plakati v občini. Ob vpisu otroka v vrtec starši oz. zakoniti zastopniki izpolnijo potrebno dokumentacijo, in sicer:
● VPISNI LIST (dobite ga v vrtcu)–izpolnjeno vlogo oddate na vpisu.
Ob vključitvi otroka v vrtec pa potrebujemo:
● POTRDILO PEDIATRA – ZDRAVNIŠKO POTRDILO (po opravljenem pregledu otroka, potrdilo oddate v vrtcu, najkasneje ko ga začne otrok obiskovati).
V primeru, da je število vpisanih otrok višje od števila prostih mest, o sprejemu otrok v vrtec odloča Komisija za sprejem otrok, kar je v skladu z 20. členom Zakona o vrtcih. Starši so o vključitvi otroka v vrtec pisno obveščeni.
Pred prihodom otroka v vrtec starši z vrtcem podpišejo pogodbo, ki določa medsebojne obveznosti in pravice. V primeru, da pogodbe pravi čas ne podpišejo, otroka več ne vodimo v evidenci vpisanih otrok v vrtec.
Kurikulum za vrtce (1999) je nacionalni dokument, ki ga uporabljamo kot strokovno izhodišče za kakovostni vzgojno–izobraževalni proces.
V Kurikulumu za vrtce so zapisani temeljni CILJI, ki so sledeči:
● bolj odprt in fleksibilen kurikulum v različnih programih za predšolske otroke,
● pestrejša in raznovrstnejša ponudba na vseh področjih dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih,
● bolj uravnotežena ponudba različnih področij in dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih, ki hkrati ne onemogoča poglobljenosti na določenih področjih,
● večje omogočanje individualnosti, drugačnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino,
● oblikovanje pogojev za večje izražanje in ozaveščanje skupinskih razlik (nediskriminiranost glede na spol, socialno in kulturno poreklo, svetovni nazor, narodno pripadnost, telesno in duševno konstitucijo),
● večje upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok,
● dvig kakovosti medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu,
● rekonceptualizacija in reorganizacija časa v vrtcu,
● rekonceptualizacija in reorganizacija prostora in opreme v vrtcu,
● večja avtonomnost in strokovna odgovornost vrtcev in njihovih strokovnih delavcev,
● povečanje vloge evalvacije (kritičnega vrednotenja) pri načrtovanju življenja in dela v vrtcu,
● izboljšanje informiranja in sodelovanja s starši.
Iz ciljev so izpeljana NAČELA, ki zaobjemajo temeljna védenja o razvoju otroka in učenju v predšolskem obdobju. Načel je 16 in eno izmed njih je tudi načelo sodelovanja s starši.
Zapisani temeljni cilji v povezavi z zapisanimi načeli v Kurikulumu za vrtce so osnova in vodilo za izvajanje vzgojno–izobraževalnega procesa v vrtcu. Osnovni pristop k otrokovi vzgoji, učenju in poučevanju v vrtcu je v najpogosteje uporabljeni METODI DELA, to je v igri.
Igra pomembno vpliva na vsa področja otrokovega razvoja, zlasti v predšolskem obdobju. Omogoča:
● razvoj gibalnih zmožnosti,
● spoznavni razvoj: razvoj občutenja in zaznavanja, razvoj govora, spoznavanje in raziskovanje okolja, reševanje problemov, razvoj domišljije in ustvarjalnosti, socialno kognicijo,
● čustveni razvoj: sproščanje in izživljanje čustev (npr. doživljanje zadovoljstva, premagovanje strahu), premagovanje težav in konfliktov, uresničevanje želja …,
● socialni in moralni razvoj: razvoj socialne kompetentnosti (sodelovanje, razumevanje in upoštevanje drugih), razvoj samokontrole (npr. impulzivnosti, agresivnosti), osvajanje družbenih pravil in norm;
● osebnostni razvoj: razvoj avtonomnosti, spoznavanje sebe (oblikovanje samopodobe) in sveta (spoznavanje različnih vlog in vstopanje v svet odraslih).
Ostale metode dela so poleg temeljne metode igre skozi aktivno učenje še: raziskovanje, opazovanje, demonstracija, pogovor, poslušanje, pripovedovanje ...
Oblike dela pa so skupna, skupinska, individualna in delo v dvojicah.
Veseli nas, da se odločate za vpis otoka v naš vrtec. Potrudili se bomo za dobro počutje vašega otroka v vrtcu!
Za vse dodatne informacije o vpisu otrok v vrtec se lahko obrnete na vodjo vrtca ali na svetovalno delavko vrtca.