Srednja Bistrica 49b
9232 Črenšovci
Tema mobilnosti je bil spoznavanje primerov dobre prakse na nizozemski šoli Jan Harmenshof v kraju Geldermalsen, njihove vpetosti v lokalno okolje, njihovega izobraževanja, ki povezuje digitalne kompetence, klasičen pouk oz. vračanje k naravi, uporabo naravnih materialov, razvijanje ročnih spretnosti na naravoslovnem področju, aktivno sodelovanje vseh učencev, razvijanje kreativnega mišljenja in sodelovalnega dela, vključevanje angleščine kot tujega jezika v vseh razredih, že od 4. leta naprej ter spoznavanje njihove bogate zgodovine, kulturne in naravne dediščine. Gre za večstranski in inovativen pristop, izvajanje izkustvenega učenja in razvijanja naravoslovnih kompetenc na višji ravni.
Prvi dan izmenjave smo imeli sprejem na šoli s strani učencev in sodelujočih strokovnih delavcev v projektu. Pozdravila nas je ravnateljica Hannie Kerkhof, domači projektni koordinatorki Rose Staritsky in Nelleke van Overdam ter njuni sodelavci. Domačim otrokom smo ob tej priložnosti izročili simbolna darilca, katerih so bili zelo veseli. V nadaljevanju smo opravili diskusijo o domačem načinu dela, organizaciji šole, nizozemskem šolskem sistemu in mednarodnem sodelovanju. Pri tem smo izvedeli, da imajo nizozemske osnovne šole velike težave s kadrom, saj je vpis na pedagoške fakultete zelo majhen.
Sledil je ogled domačih učilnic in hospitacija nekaterih učnih ur naravoslovja. Med drugim smo si ogledali uro biologije, kjer so učenci v lastne steklene posode sadili sadike različnih rož, pred tem pa so si sam postopek ogledali na interaktivnem zaslonu. Nato smo se lahko podali še v druge učilnice, kjer so med drugim izdelovali različne odtiske, pripravljali materiale za četrtkovo razstavo itd. Vse to je potekalo v sklopu povezave naravoslovja in angleščine, t. i. angleško popoldne. Ob koncu dneva je sledila diskusija o opravljenem delu, videnih hospitacijah ter pregled poti in postaj za torkovo strokovno ekskurzijo na temo tehnične, kulturne in naravne dediščine Nizozemske v povezavi z upravljanjem voda in trajnostno skrbjo za okolje.
V sklopu strokovne ekskurzije smo si med drugim ogledali izobraževalni tematski park Geofort, ki je inovativno ter interaktivno vozlišče na temo trajnostnega ravnanja z okoljem. Na zabaven in poučen način kombinira dediščino Nizozemcev z digitalnimi orodji, kot so interaktivni zabojniki, ki ponazarjajo denimo potovanje do središča Zemlje, sobami pobega, klasičnimi labirinti in drugimi dejavnostmi. Sledil je ogled manjšega poševnega stolpa, ki se je nagnil zaradi močvirnatih tal na Nizozemskem. Ogledali smo si tudi znamenite mline na veter v Unescovem središču Kinderdijk, spoznavali starodobno življenje mlinarjev, tehnološke dosežke minulih stoletij, ki so Nizozemcem pomagali zaživeti na vodnatem območju ter si ogledali notranjost teh gradbenih mojstrovin. V nadaljevanju je sledil ogled kulturne dediščine, mesta Gouda, kjer izdelujejo znamenite sire. Kmalu po tem smo si ogledali še masivne zapornice, sistem t. i. uravnalcev vode, ki pomaga krotiti vodna telesa ter usmerja rečni promet na Nizozemskem.
V sklopu pripovedovanja oz. izdelovanje digitalnih zgodb smo imeli delavnico s t. i. zelenim zaslonom. Ideja je bila ustvariti digitalno zgodbo o Nizozemski in mobilnosti pri njih. Domača učiteljica Hanellore to dejavnost redno izvaja z učenci svoje šole, saj se s pomočjo zelenega zaslona, pametnega telefona ter programa za ustvarjanje filmov lahko učenci virtualno prestavijo v katero koli okolje, na tak način se povezujejo digitalne kompetence s kreativnostjo, inovativnostjo, geografijo in poljubnimi drugimi vsebinami, odvisno od tematike filma. V nadaljevanju dneva je bistriška učiteljica Petra Šobak za domače učence izvedla predstavitev svoje zgodbe Rijin novi svet, ki je prav za namene projekta bila prevedena v angleščino. Zgodba obravnava perečo aktualno tematiko prekomerne rabe sodobnih tehnologij, torej pametnih naprav in socialnih omrežij. Učenci so predstavitvi na inovativen način prisluhnili z velikim zanimanjem in delili svoje izkušnje iz virtualnega sveta, predvsem socialnih omrežjih. Skupaj so iskali morebitne rešitve pred digitalno zasvojenostjo in morebitnimi stranpotmi svetovnega spleta. V popoldanskem delu smo se udeleženci odpravili z vlakom v Amsterdam, kjer smo opravili ogled centra mesta, nekaterih temeljnih znamenitosti in se popeljali z ladjico.
Med posebej inovativnimi in zanimivimi aktivnostmi je bila poučno uro t. i. glasbenega programiranja, a gre pri tem za programiranje brez naprav, saj smo spoznavali tehniko učenja glasbenih lestvic, tonov in not s pomočjo večglasnega petja, uporabe lastnega telesa za zabavno učenje solmizacijskih zlogov ob podpori klasičnih inštrumentov ter interaktivnega zaslona in digitalnega glasbenega učbenika. Gre za aktivnosti, ki aktivirajo vse čute, razvijajo kreativnost, logično mišljenje ter spodbujajo k gibanju. Ogledali smo si uro pouka drame, kjer je gostujoči učitelj Gabri igre z učenci vadil improvizacijo in sproščenost ter različne kretnje. Učenci so v tej uri vidno uživali. V nadaljevanju dneva smo se podali na dvourno pot po domačem kraju s pomočjo navigacije, QR kode in nalog v aplikaciji Actionbound z različnimi aktivnostmi po mestu. Temu je sledil projektni sestanek, kjer smo zastavili nadaljnje delo in opravili refleksijo o mobilnosti na Nizozemskem. V večernem delu je sledil še zaključni dogodek, tj. predstavitev tedenskega dela učencev in razstava njihovih izdelkov za vse starše šole. Vsak razred je predstavil svoje izdelke na temo »Veliko zeleno«, saj je ravno ta teden potekal projektni teden in teden branja knjig na temo trajnostnega in zelenega razvoja. Dogodek je na lep način zaokrožil projektni teden, udeležilo pa se ga je ogromno število staršev.
Več utrinkov si lahko pogledate v spodnji galeriji.