Srednja Bistrica 49b
9232 Črenšovci
V času od 10. do 16. avgusta 2022 se je 5 strokovnih delavcev vrtca in šole udeležilo mobilnosti Erasmus+ v Latviji.
Tema mobilnosti je bila povezava lokalne, predvsem šolske skupnosti, s konceptom koristnega preživljanja prostega časa na prostem, v sklopu poletnega tabora, ki je zdaj že tradicionalen, organizira pa ga domača šola in vsak dan lahko sodelujejo vsi starši, učenci, učitelji ter vabljeni zunanji gostje. Gre za zanimiv in inovativen način povezovanja vseh deležnikov, izkustvenega učenja in razvijanja naravoslovnih kompetenc. Na dan prihoda v Preili smo se nastanili v mobilnih oz. lesenih hiškah kompleksa Silmalas, kjer je potekal poletni tabor domače šole.
Prvi dan izmenjave, v četrtek, 11. 8., smo imeli sprejem na šoli s strani učencev in sodelujočih strokovnih delavcev v projektu. Pozdravila nas je direktorica, domača projektna koordinatorka Aija Vanaga ter njuni sodelavci. Domačim otrokom smo ob tej priložnosti izročili simbolna darilca, katerih so bili zelo veseli. V nadaljevanju smo opravili diskusijo o domačem načinu dela, organizaciji šole, latvijskem šolskem sistemu in mednarodnem sodelovanju. Sledila je aktivnost orientacije s pomočjo zemljevida in tabličnih računalnikov v domačem parku. Popoldne smo se odpravili na ogled domače knjižnice, ki je s pomočjo digitalne tehnologije zelo napredna in pravi multimedijski ter interaktivni svet v malem, namenjena pa je koristnemu in dinamičnemu preživljanju prostega časa domačih učencev ter drugih domačinov. V zaključku dneva smo udeleženci še lahko izbirali med ogledom muzeja lutk ali muzeja kovinske umetnosti.
V petek, 12. 8, smo se odpravili na ogled regijskega središča, mesta Daugavpils. Tam smo si ogledali domačo trdnjavo iz 18. stoletja, ki so jo zgradili ruski osvajalci z namenom zaščite pred napadi Napoleonove vojske. Seznanili smo se z arhitekturo in tehničnimi rešitvami tistega časa, ki še danes veljajo za napredne in težko osvojljive. V popoldanskem času smo se odpravili v športni center Vasara, kjer so nam domačini pripravili številne, predvsem športne aktivnosti – vožnjo s čolnom, kopanje, odbojko na mivki. Bil je prikaz primera vpetosti ene izmed lokalnih družin v dejavnosti šole, saj tam svoj čas preživljajo tudi učenci domače šole, lastnik pa je eden izmed očetov lokalnega učenca. Po aktivnostih tam smo opravili krajši sestanek in imeli druženje z domačimi starši, učenci ter učitelji.
V soboto, 13. 8, so aktivnosti potekale skozi celoten dan in udeležili smo se lahko katere koli od njih. Zjutraj se je začelo s športnim razgibavanjem in jogo, nadaljevalo s predstavitvijo vseh sodelujočih držav ter samega projekta, kar je bila zelo dobra oblika diseminacije projekta in njegovih aktivnosti, naša učiteljica Petra Šobak pa je v nadaljevanju predstavila svojo knjigo. Vmes je potekal nogometni turnir za vse udeležence, v popoldanskem času pa je sledila še delavnica naravnih zeliščnih čajev ter delavnica poezije, ki jo je izvedla domača učiteljica. Zelo poučna je bila delavnica preživetja v naravi domačega poročnika nacionalne garde. Sledilo je še nekaj delavnic oz. oblik druženja: kartaški turnir, zgodbe Montessorija in delavnica peke kruha. Zvečer so gostitelji pripravili t. i. teater improvizacije, kjer smo lahko sodelovali tudi tuji gostje.
V nedeljo, 14. 8, smo začeli z jutranjo telovadbo, sledila je priprava zajtrka in nato likovne delavnice. V nadaljevanju smo imeli delavnice ročnih del in izdelave origamijev. Vmes je potekala t. i. tržnica, v okviru katere so udeleženci lahko zamenjali kakšne svoje izdelke z drugimi. Gre za preprosto metodo, ki spodbuja trajnostni razvoj in ponovno uporabo stvari, za katere se sicer zdi, da so za v koš. Zelo zanimivo in življenjsko poučno je bilo predavanje domačina Raivisa Lucijanovsa, ki je strokovnjak za zdrav način življenja in spanje ter se imenuje bio heker. Lucijanovs zadnjih nekaj let spremlja svoje spanje in skrbi za dobro počutje, to pa želi prenesti na širok krog ljudi s povsem vsakdanjimi in preprostimi triki. Po kosilu je sledila še zaključna evalvacija vseh udeležencev tabora, tako domačinov kot tujih gostov. Tuji gostje smo se po tem odpravili v Preili, od koder smo se z avtobusom odpeljali v Rigo, kjer smo prenočili v hotelu.
Ponedeljek, 15. 8, smo preživeli v latvijski prestolnici Rigi. Obiskali smo muzej Ziedo, ki je znan latvijski avtor zgodb za mladino. Tam smo si ogledali predstavitev njegovih knjig, fizičnih sob pobega, ki vse delujejo na osnovi tradicionalne tehnologije in klasičnega problemskega reševanja, obiskujejo pa jih učenci in mladostniki iz vse Latvije. Z vodjema muzeja smo se pogovarjali o igrifikaciji oz. pristopu na osnovi iger k učenju ter njihovem vplivu na izobraževanje. Igrifikacija je pomemben element razvijanja koncepta STEM, posebej v povezavi z logičnim mišljenjem in razvijanjem sodelovalnega učenja. Sledil je projektni sestanek, kjer smo evalvirali opravljeno mobilnost in dorekli naloge do naslednjega srečanja na Nizozemskem oktobra 2022. V nadaljevanju dne je sledil še ogled Rige, naslednji dan pa vrnitev domov.